Klient indywidualny
BLIK
Jak to działa?
Jak skorzystać z BLIKa?
BLIK został opracowany po to by ułatwić realizację codziennych transakcji finansowych m.in. wypłaty i wpłaty* gotówki w bankomatach i wpłato-bankomatach. Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym są tutaj jednorazowe kody, będące kombinacją cyfr od zera do dziewięciu. Unikalny kod autoryzacyjny jest ważny jedynie przez 2 minuty. Po tym czasie, Klient może wygenerować kolejny. Dodatkową opcją zaoferowaną Klientowi są „czeki” – kody wraz z hasłem, które można pobrać oraz przekazać dowolnej osobie, aby ta mogła wypłacić z bankomatu żądane środki. Dostępność opcji wypłaty „czek” należy sprawdzić w swoim banku.
Więcej informacji na temat BLIK dostępnych jest na polskistandardplatnosci.pl i blikmobile.pl.
* wpłaty za pomocą systemu BLIK dla klientów Banku Pekao S.A., Banku Credit Agricole, Velo Bank oraz Nest Bank.
Jak wpłacić lub wypłacić gotówkę BLIKiem?
Krok 1
Uruchom aplikację mobilną swojego banku przed przystąpieniem do transakcji.
Krok 2
Wybierz opcję BLIK z aplikacji mobilnej swojego banku.
Krok 3
Aplikacja wygeneruje kod, który wyświetli się na ekranie Twojego telefonu.
Krok 4
Wpisz wyświetlony kod przy użyciu klawiatury bankomatu i zaakceptuj na ekranie telefonu.
Krok 5
Po akceptacji transakcji bankomat zrealizuje transakcję oraz opcjonalnie, wydrukuje potwierdzenie.